/4/ Easter Break - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Elmie Heugten - WaarBenJij.nu /4/ Easter Break - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Elmie Heugten - WaarBenJij.nu

/4/ Easter Break

Blijf op de hoogte en volg Elmie

10 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bangor

Hallo Allemaal,

Weer een update over mijn leventje hier in de UK (ik waarschuw jullie deze is erg lang!!). Ik heb de afgelopen drie weken paasvakantie gehad en ik heb daar goed gebruik van gemaakt. Om te beginnen ben ik een week terug naar Nederland geweest. Lekker even thuis zijn, mijn familie en vrienden weer zien en met de hondjes knuffelen. Het was echt heerlijk, heb er van genoten en heb goed gebruik gemaakt van mijn tijd  Toen ik weer terug moest was dat ook wel even moeilijk, ik was al weer goed gewend geraakt aan het leven thuis. Aan de andere kant vond ik het ook superleuk om terug te gaan naar Bangor, want ik keek uit naar de rondreis door de UK.

We zijn op dinsdag 31 maart vertrokken, met 5 mega koffers en nog een beetje slaperige ogen stonden we om 5.30 op het station op onze trein te wachten. Deze ging van Bangor naar Glasgow, een treinrit van 5 uur waarin we vooral geslapen hebben. In Glasgow stond Laura me al op te wachten op het station, het was fijn om haar weer te zien en ik mocht twee nachtjes in haar kamer slapen. We hebben ons goed vermaakt in Glasgow, hebben de stad verkend, de universiteit gezien en de vuurtoren beklommen waar we een prachtig uitzicht over de stad hadden.

Donderdag 2 april zijn we ’s ochtends naar Edinburgh vertrokken. Deze busrit was ongeveer een uur, we waren dus zo in Edinburgh. Hier sliepen we in een hostel, mijn favoriete hostel van de hele trip. Het was er schoon, het personeel was vriendelijk en er was een grote keuken waar we ’s avonds konden koken. Edinburgh was ook een van mijn favoriete steden, wat een prachtige stad! Veel oude gebouwen met het kasteel in het midden van de stad. We hebben hier een walkingtour gedaan, hebben Arthur’s seat beklommen, Mary’s kings close gezien en een pubcrawl gedaan. Vooral de klim naar Arthur’s seat was heel erg mooi! We hadden uitzicht over de hele stad en het weer was die dag ook goed. De pubcrawl was ook gezellig en er was een studentenvereniging uit Leiden bij. Ik heb dus de hele avond Nederlands kunnen praten, wat ook wel eens leuk was voor de verandering.

Jammer genoeg moesten we op 4 april ’s avonds Edinburgh weer verlaten. We hadden de nachtbus naar Birmingham, een busrit van 9 uur waar niemand echt naar uitkeek. Om 6.45 arriveerde we in Birmingham, we gingen meteen naar het hostel waar we in de lounge ruimte nog wat bij probeerde te slapen. Het hostel zag er prima uit en we hadden ontbijt erbij. Jammer genoeg lagen wij in een vochtige kelder vol schimmel wat dus niet echt prettig was. Ook lag er een vreemde man bij ons in het hostel die er helemaal niet hoorde te zijn. Huishouding kwam zijn spullen weghalen, zodat iemand anders er kon slapen. Het plafond van de douche viel naar beneden toen een van ons wilde douchen s avonds en toen we s nachts van de pub thuis kwamen was mijn rugzak weg. Deze bleek erna ook door de huishouding weg gehaald te zijn samen met mijn schoenen. Gelukkig heb ik alles weer terug gekregen en kunnen we er nu wel om lachen. Toen we die dag Birmingham in wilde gaan, bleek alles dicht te zijn door eerste paasdag. Dit was een beetje een teleurstelling, de dag erna konden we wel flink shoppen op tweede paasdag. Voor winkelen is Birmingham een leuke stad, maar er zijn niet veel toeristische dingen te doen.

We hadden allemaal dus ook zin om op 7 april weer door te gaan naar de volgende bestemming: Oxford. Een treinrit van ongeveer een uur bracht ons hier, het hostel was netjes en had een goede locatie. De stad was supermooi! Bijna alle gebouwen waren gewoon mooi en oud. Er waren ontzettend veel universiteiten die we allemaal bezichtigd hebben met onze walkingtour. Ook hebben we weer een toren beklommen, wat marktjes gezien en hebben we een afternoon tea gedaan. We hadden erg veel geluk met het weer het was ongeveer 20 graden en we liepen zonder jas rond. Oxford was naast Edinburgh mijn andere favoriete stad. Ik wou dat ik slim genoeg was om te studeren aan Oxford University, je moet echt ontzettend goed zijn om daar toegelaten te worden. Dan had ik daar in een van die prachtige gebouwen kunnen studeren, maar goed je mag altijd dromen he.

Na een nachtje in Oxford geslapen te hebben gingen we door naar Londen. We hadden s avonds de trein en het was maar een uurtje. Het hostel in Londen was verschrikkelijk, ik denk dat dit de ergste van alle verblijfplaatsen was. Het waren ontzettend grote slaapzalen met bedden tot drie hoog, het stonk er en niks was schoon. De douches en wc’s waren ook vies en er was niet eens een wasbak om je handen te wassen. Het personeel was onvriendelijk, met uitzondering van een bewaker en alles was gewoon slecht geregeld. Gelukkig hoefde ik hier maar een nachtje te slapen. Na ’s nachts amper geslapen te hebben gingen we de volgende dag Londen in. Ik was hier al een keertje geweest, maar het was leuk om weer terug te zijn. We zijn die dag naar Notting Hill, Buckingham Palace en Picadilly circus geweest. We hebben ons goed gemaakt en het was erg warm, we zijn zelfs een beetje verbrand. ’s Avonds heb ik de trein terug naar Bangor genomen, terwijl de rest nog een heel weekend in Londen blijft. Ik moet jammer genoeg gaan leren voor mijn tentamen dat ik aankomende dinsdag heb. Na een treinreis van 5 uur ben ik ’s nachts om 2 uur in mijn kamer in Bangor aangekomen, eindelijk weer mijn eigen bedje en niet met andere mensen in een zaal slapen. Ook het leven uit een koffer was ik wel een beetje zat.

Ik heb echt genoten van mijn drie weken vakantie en er optimaal gebruik van gemaakt. Zoveel leuke dingen gezien en gedaan met super lieve mensen. Nu moet ik jammer genoeg flink gaan studeren voor mijn tentamen dinsdag! Hierna komt er alweer bezoek uit Nederland waar ik ook erg naar uit kijk. Nogmaals sorry voor de lange update maar er was zoveel te vertellen . Ik zal binnenkort ook weer wat foto's uploaden op facebook van deze trip.

Tot de volgende keer!

Liefs Elmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bangor

Elmie

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1007
Totaal aantal bezoekers 2897

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 19 Juni 2015

Studeren in Bangor, Wales

Landen bezocht: