/3/ - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Elmie Heugten - WaarBenJij.nu /3/ - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Elmie Heugten - WaarBenJij.nu

/3/

Blijf op de hoogte en volg Elmie

02 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bangor

Het is alweer maart, wat gaat de tijd toch snel hier in Bangor! Ik ben vandaag aan mijn zesde schoolweek begonnen. Dat betekend dat er nog maar twee weken school zijn voor de paasvakantie en nog precies zes weken school over zijn in dit semester.
Sinds mijn laatste verslag ben ik steeds meer voor school moeten gaan doen. Het niveau ligt hier behoorlijk hoog en er wordt veel inbreng van de studenten verwacht. Mijn presentatie van een paar weken terug ging er goed en ik heb een B gehaald dat is ongeveer gelijk aan een 8 in Nederland. Ben ook goed gewend aan de manier van lesgeven hier en het Engels is goed te volgen. Iets waar ik nog steeds niet aan gewend ben is het weer, soms heb ik het gevoel dat je vier seizoenen op een dag hebt. Wanneer het ene moment vol op de zon schijnt, kan het vijf minuten later gemakkelijk hagelen. Waardoor je altijd goed voorbereid de deur uit moet gaan.

Ik heb de afgelopen weken ook weer heel wat leuke dingen gedaan zoals stand up paddling. De dag waarop we dit deden was het erg koud en regenachtig. Onze instructeur vond het toch nodig om ons in het ijskoude water te duwen, wat er na een paar uur voor zorgde dat niemand zijn tenen nog voelde. Gelukkig hebben we wel erg gelachen! Een paar dagen erna zijn we gaan hiken in Snowdonia (het grote natuurgebied hier). Het was echt supermooi en er zijn die dag ook veel foto's gemaakt, ik ben zeker van plan meer te gaan hiken hier tussen de bergen. Afgelopen weekend zijn we naar Conwy castle geweest, een van de vele kastelen hier in de buurt. Jammer genoeg werkte het weer niet echt mee, maar het was wel erg mooi om te zien. Ook Conwy zelf was een leuk stadje.

De komende weken staan er ook weer heel wat leuke dingen op de planning. Woensdag komt mijn lieve vriendinnetje Britt langs tot en met zondag! Dus dat wordt een gezellig weekend waarin we hopelijk veel gaan bekijken en doen. Het weekend erna staat onze Dublin trip gepland, nog iets waar ik heel veel zin in heb! Het enige nadeel is dat we met het veer naar Ierland gaan, aangezien varen niet echt geschikt is voor mij kijk ik wel een beetje op tegen die 1,5 uur op zee. En de week erna heb ik drie weken vakantie. In mijn vakantie kom ik een weekje naar Nederland om erna weer terug te gaan Bangor. Vanuit Bangor ga ik mijn tweede en derde week van de vakantie door Engeland reizen. We beginnen onze trip in Glasgow, waar ik ook Laura ga bezoeken en gaan vervolgens verder naar Edingburgh & Birmingham. Wat de bestemming hierna wordt moeten we nog bekijken. Gelukkig weer heel veel leuke dingen om naar uit te kijken!

Liefs Elmie


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bangor

Elmie

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 2892

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 19 Juni 2015

Studeren in Bangor, Wales

Landen bezocht: