/2/ - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Elmie Heugten - WaarBenJij.nu /2/ - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Elmie Heugten - WaarBenJij.nu

/2/

Door: Elmie van Heugten

Blijf op de hoogte en volg Elmie

06 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bangor

Ik zit inmiddels alweer bijna 3 weken in Bangor en mijn eerste twee schoolweken zitten erop. De manier van lesgeven is hier heel anders dan in Nederland. De leraren zijn erg persoonlijk betrokken, de klassen zijn veel kleiner en ze verwachten meer inbreng vanuit de studenten. Het is dus niet zomaar even passief colleges volgen, maar je moet veel zelf inbrengen. Dat is soms best spannend als je de enige exchange student in een klas bent. In plaats van multiple choice tentamens moeten we als assignments een folder maken, (poster)presentaties doen en veel essays schrijven. Mijn eerste presentatie heb ik volgende week al. Ik zit in een groepje met 4 Engelse studenten, gelukkig vinden ze het niet erg om me te helpen met mijn uitspraak en zinsopbouw. Afgelopen week heb ik ook te horen gekregen dat ik mijn bachelorthesis met een 7.5 afgerond heb en een van de andere Nederlandse tentamens ook gehaald heb. Het is fijn dat die vakken nu echt afgerond zijn en dat ik me kan focussen op mijn nieuwe vakken hier in Bangor.

Het Engels is goed te volgen in mijn colleges en werkgroepen. Alhoewel ik het er met de andere mensen die ik hier ontmoet soms nog wel wat moeite mee heb. Door de verschillende accenten is het af en toe lastig om het te volgen. Ik merk wel hoe snel het al beter wordt.
Vorige week zaterdag zijn we naar Liverpool geweest voor een dag. Dit was een mooie stad om te bezoeken, met veel musea en leuke winkels. Het is de geboorteplaats van de Beatles dus dat zag je veel in de stad. Ik ben zeker van plan hier nog een keer naar terug te gaan, het is ongeveer 2 uur met de trein. Ook hebben we een trip naar Dublin gepland in Maart, daar gaan we drie nachten slapen in het weekend voor Sint Paddy’s day. Dus daar verheug ik me heel erg op.

Voor de rest heb ik veel leuke dingen gedaan met de andere Exchange studenten en ben gisterenavond gaan stappen met mijn huisgenoten. Dat was heel gezellig, het was leuk om ze beter te leren kennen en dat Engels praten gaat ook steeds beter wanneer je een paar biertjes op hebt. Al verstond ik de rest steeds slechter ;)

Mijn spierpijn is gelukkig weg getrokken, ik begin zelfs te wennen aan het wandelen. Alleen bitch hill blijft een hel om te lopen. Dit is de benaming die de studenten aan een straat hebben gegeven hier in Bangor, het is een ontzettend steile lange weg. Jammer genoeg ligt het psychologie gebouw onderaan deze straat, maar ik klim er al steeds sneller op. Dus kom maar op met die beenspieren!

Dat was mijn update alweer,
Fijn weekend alvast!

Liefs Elmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Bangor

Elmie

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 2891

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 19 Juni 2015

Studeren in Bangor, Wales

Landen bezocht: